Vad får dig att komma ihåg en reklamfilmproduktion?

När du tänker på reklamfilmer som du tycker om kan det vara filmer från förra årtiondet som genast dyker upp på näthinnan. Det är sant att produktionsbolag idag kan jobba med helt otrolig teknik och smidiga animationer. Men det som gör en reklamfilmproduktion odödlig är alltid den story som den förmedlar. Det är den som vi inte glömmer bort!

En reklamfilmproduktion som du aldrig glömmer

Fråga folk vad de tycker om reklam och de rynkar antagligen på näsan. Det är inte kul att bli störd med säljbudskap i tid och otid. När du ska se en film på Youtube och först måste genomlida en massa svammel om en produkt som du inte ens är intresserad av börjar du sucka.

Men det händer också att det dyker upp en reklamfilm som du inte alls vill klicka bort från. Filmen kan vara så engagerande från start att du inte ens betänker att den är där för att påverka dig. Det här är den typ av reklamproduktion som du inte kommer att glömma bort.

Knasigt, allvarligt eller bara mänskligt

Vad är det då som får oss att komma ihåg en film som bara var till för att sälja en produkt, tjänst eller budskap? Det är som sagt storyn. Den kan vara knasig och få oss att skratta. Många kommer ihåg filmen med en låt där allting börjar på samma bokstav eller reklamen där huvudpersonen bara är helt tokig.

Men en bra reklamfilmproduktion kan också vara allvarlig. Den kan beröra oss på ett sätt som gör att vi måste se hela filmen. Är filmen bara mänsklig med en story som intresserar är chansen god att den etsar sig fast på våra näthinnor.

Bra reklamfilmer lever vidare online. Du kan söka efter dina favoriter från 1990-talet och snabbt se dem igen. Och det har du säkert gjort för riktigt bra reklamfilmproduktion är liksom underhållning något som kan ge dig en massa god energi oavsett om du är intresserad av det som säljs eller inte.

Läs mer på hos Brikk – Stockholms bästa produktionsbolag för animerad reklam!